نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1897
-
الف
+

سمینار علمی و تحقیقی «سیر هنر در صد سال اخیر در افغانستان» برگزار شد

سمینار علمی و تحقیقی «سیر هنر در صد سال اخیر در افغانستان»  با حضور هنرمندان و مسئولین ارشد فرهنگی و هنری افغانستان در کابل برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2، سمینار علمی و تحقیقی «سیر هنر در صد سال اخیر در افغانستان» و مراسم افتتاح جشنواره «هنر امروز» روز گذشته در کابل برگزار شد.

«محمد رسول باوری»، معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در این مراسم خاطرنشان کرد: در این نشست معلومات در مورد هفت رشته هنری طی صد سال گذشته توسط پیشکسوتان هر رشته گردآوری شده است.

باوری به همکاری و همدلی میان هنرمندان تاکید کرد و گفت: کارها و فعالیت هایی از سوی شورای عالی هنر و هنرمندان صورت گرفته است ٬ اما به صورت کل قانع کننده نیست. اگر همکاری بین هنرمندان رشته های مختلف وجود نداشته باشد ، به هدف شان نخواهند رسید.

همچنین در این مراسم پیام داکتر «محمد اشرف غنی» رییس جمهوری اسلامی افغانستان به خوانش گرفته شد که در آن آمده بود: حال که شما به منظور بررسی جریان یک صد سال گذشته هنر جمع شده اید ، باور دارم آن فرصت ها را مشخص می کنید که هنر سهولت را در زندگی  بیاورد و هم مشکلات موجود را آشکار کند.

همچنان در پیام رییس جمهور افغانستان گفته شده است: امیدوارم که تلاش های علمی تان نتایج مثبت داشته باشد و راه را برای رفع مشکلات در عرصه هنر هموار نموده و برای پیشرفت آن تاثیرگذار باشد.

«تیمورشاه حکیم یار»، معاون شورای عالی هنر افغانستان نیز در رابطه با فعالیت های این شورا معلومات داد و تاکید کرد باید جلو بی نظمی ها در عرصه هنر گرفته شود و به خواسته ها و نیازمندی های هنرمندان توجه شود.

در جریان این سمینار فلم مستند از فعالیت های سینمای افغانستان که از سوی ریاست افغان فلم تهیه شده بود نیز به نمایش گذاشته شد و برای شماری از هنرمندان بخش های مختلف هنری تندیس ها و ستایش نامه هایی توزیع شد.

در پایان این سمینار، نمایش تیاتر توسط هنرمندان تیاتر ملی این کشور ، نمایش لباس توسط گروه امیری همدلی و پارچه های موسیقی توسط هنرمندان ریاست موسیقی افغانستان اجرا شد و نمایشگاه هنری توسط ریاست هنرستان ملی افغانستان افتتاح گردید .

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر